Forever Young

14 / 12 / 2011
Wednesday, 14 December 2011 ? 0 Atashinchi ?
nak tahu kenapa dengan tarikh ni? okay meh sini dengar aku nak bercerita :)

pagi-2 lagi aku dah bangun kemas rumah dan sebagainya. hari ni aku kerja tapi masuk pukul 1. tapi tadi aku gerak awal sebab nak pergi bank BSN punya pasal nak keluarkan duit. aku pun keluar rumah pukul 11.30 pagi. BSN dah lah jaun sikit dari rumah aku. sampai-2, FUHHHHH nasib baik tak ramai. bukan tak ramai, mmg takda org ceritanya. haha. aku tekan jer number. TINGTONG! no aku kena panggil. haha sukanya aku takpya tunggu lama-2. niat hati nak keluarkan duit sebab nak pergi kerja takde duit. sekali kakak tuh cakap " maaf dk, adik tak boleh keluarkan duit sebab kena pakai surat beranak, adik bawak surat beranak tak?? kalau bawak boleh lah keluarkan. adik kene tukar dulu surat beranak kepada ic" aku pun jawab " takpelah kak, saya tak bawak lah" then aku pun pulang dengan keadaan hampa, nak pergi kerja takde duit. aku amek fone terus calling UMI tersayangg. " umi, adah takde duit ni nak pergi kerja, tak boleh keluarkan duitlah. kene pakai surat beranak. adah tunggu kat bawah k umi bagi duit" my mom say "okay!" actually bukan taknak mintak duit umi aku awal-2 tapi tanak lah susah kan dia.aku kerja dalah jauh dari rumah. so akupun tunggu lah. thn see my sister's come give me money :) so aku pun gerak menapak nak pergi train dari rumah. hadoyh PENAT gila lah. tak tahulah ketiak ni dah basah macam mana. hee, but no bau-2 lah. i dah pakai minyak ketiak banyak-2.

dalam perjalanan tuh aku texting lah with AMIR ASYRAF. BF kepada adik angkat aku NUR SYAFIZA . alaa tuh gamba dia ada kat sebelah tuh. hehe, ceritanya dorang gaduh. aku jadi orang tengah lah tolong baik kan dorang. nasihat sini sana sampai aku tak perasan yang aku dah sampai dekat destinasi yang terakhir AMPANG. haha khusyuk tengok fhone punya pasal. lepastuh aku berjalan lagi tunggu bas, penat gila weh tak terkata lah. dalam bas aku duduk sorang-2 mula-2. sekali ada sorang perempuan ni aku fikir cina sekali vietnam daa. haha aku pergi cakap MELAYU pulak dengan dia patut dia tak faham. aku cakap macam ni, " MISS , tolong tekan kan saya loceng" then dia boleh pandang aku semacam.pastu aku pandang dia balik. sekali dia speaking dah. haha. " you want me to press the bell?" aku pun jawab lah. " yes yes " then dia pun tekan lah loceng tuh. baik sungguh hatinya. masa aku nak turun tuh, aku cakap kat dia" MISS thank you " dia balas daa. ingatkan sombong. sekali dia kate " BYEBYE " terkejot plak aku minah ni cakap byebye. aku pun senyum jelah.

sampai-2 kat tempat kerja, kakak aku pun cakap " adik jaga counter, kakak nak pergi toilet " aku pun jaga lah. baru jer nak duduk, seorang lelaki cina datang tegur aku. dia tanya boss bila sampai? macam-2 lah. siap cakap aircond dekat rumah dah siap tapi i call your boss tak dapat. you have her no? aku pun blur blur bangang pergi bagi. then dia call. aku tak tahulah dia call betul ker tipu. dia menceceh-2 pastu dia cakap aku kena bagi dia RM 350 BOSS aku suruh. aku pun bukak laci. tengok takde duit. aku jawab lah, " sorry sir duit dekat kakak saya, dia yang pegang. pastu lelaki tuh macam gabra semacam. terus dia kata oh is okay, i come back again. then lagi sekali dia datang dia kata " sorry miss im wrong person " HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA , nampak now kau nak tipu aku. kau dah buat-2 call boss aku pastu kau dah bersembang bagai kau kata salah orang. hoi! nasib baik aku tak bagi duit kat dia kalau tak mampus aku.

 peaceeeeeeeeeeee for today :)

okay, ini satu pengajaran buat aku untuk BERJAGA-JAGA.

p/s: kakak aku kata, staff baru selalu kena macam ni. rupanya dia pun pernah kene.

EHHHHH, thanks for reading :) ILOVEYOU and BYE BLOG :)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction